نوشته شده توسط : نازی

- اگر تصمیم گرفته‌ایم پول به عزیزانمان هدیه دهیم، پس چه بهتر که آن را هم تزیین کنیم. آموزش تزیین پول برای کادو، تولد، عیدی، شاباش یا مناسبت‌های دیگر وجود دارد. بسته به نوع مناسبت، نوع تزیینات نیز می‌تواند متفاوت باشد. در ادامه ایده‌های مختلفی برای تزیین پول را با هم خواهیم دید. 


در صورتی که مشاهده قسمت خاصی مد نظر شماست، با انتخاب عناوین ارائه شده در فهرست زیر، به موضوع دلخواه خود برسید:


ایده‌های متنوع برای تزیین پول در مناسبت‌های مختلف

قبل از این که ایده‌های مختلف را ببینیم، بهتر است به این نکته توجه کنیم که بهتر است خود اسکناس‌ها چگونه باشند. از آن‌جا که در بیشتر مواقع اسکناس‌ها تا می‌خورند یا جمع می‌شوند، لازم نیست که حتما نو باشند اما بهتر است حالت خشک و صاف داشته باشند تا بهتر شکل بگیرند. برای همین منظور اگر اسکناس‌های نو در اختیار ندارید، اسکناس‌های قدیمی را اتو بزنید. این کار به بهتر شدن حالت آن‌ها کمک می‌کند. خب وقت آن است که به سراغ انواع مختلف تزیین پول برویم!

 

آموزش تزیین پول به شکل گلدان برای هدیه و تولد

قبل از شروع به ساخت وسایل زیر را تهیه کنید:

  • یک گلدان کوچک
  • فوم یا یونولیت گرد
  • ساقه پلاستیکی بلند
  • پوشال برای پر کردن گلدان
  • روبان با عرض زیاد
  • سنجاق
  • اسکناس

 

وسایل لازم برای تزیین پول به شکل گلدان


مرحله ۱

  • روبان را در قطعاتی تقریبا به طول اسکناس‌ها ببرید.

 

برش روبان برای تزیین پول به شکل گلدان


مرحله ۲

  • وسط روبان را بپیچانید تا مانند تصویر شود. 

 

پیچاندن روبان برای تزیین پول به شکل گلدان


مرحله ۳

  • اگر از تعداد کمی اسکناس استفاده می‌کنید، برای پر حجم شدن گلدان، یک روبات با رنگ دیگر را نیز به دور روبان اولی بپیچانید.

 

روبان دوم برای تزیین پول به شکل گلدان


مرحله ۴

  • سپس اسکناس را مانند تصویر از وسط جمع کنید.

 

جمع کردن اسکناس برای تزیین پول به شکل گلدان


مرحله ۵

  • روبان را روی اسکناس بگذارید و آن‌ها را به توپ یونولیتی سنجاق کنید


:: بازدید از این مطلب : 88
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 6 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نازی

 

فصل تابستان با همه ی جذابیت ها و میوه های خوش رنگ و لعابش از راه رسیده است! در هر سن و سال و هر قشری که باشیم نمی توانید از جریان هوای خنک دم صبح و نسیم ملایم آخر شب های تابستانی دست برداریم اما باز گذاشتن پنجره ها در ساعاتی اولیه روز و انتهای شب در تابستان ها مشکلات بسیاری را نیز با خود همراه دارد مشکلاتی نظیر ورود حشرات موذی که تمام آرامش و لذت این فصل دوست داشتنی را از بین می برد. اما راه کار ساده ای برای حل این معضل وجود دارد، آن هم استفاده از توری پنجره هاست! با ما همراه باشید تا نمونه های متنوع آن را با هم بررسی کنیم.


انتخاب توری مناسب برای فضاهای داخلی
پیش از هر چیز باید توجه داشته باشید که برای کدام فضا توری نصب می کنید به طور مثال برای فضایی مانند پنجره های سرویس های بهداشتی و حمام نیاز است که طوری متحرک باشد چرا که توری ها همان طور که مانع از نفوذ حشرات می شوند مانع از خروج آن ها هم می شوند! بنابراین در چنین فضاهای مربوطی که برای تکثیر حشرات بستر مناسبی است حتما باید از توری های متحرک استفاده کرد.

آشنایی با انواع توری, انواع توری

پیش از هر چیز باید توجه داشته باشید که برای کدام فضا توری نصب می کنید


انتخاب جنس توری پنجره
امروزه توری های ویژه ای به بازار آمده است که از نوع خاصی الیاف فایبر گلاس با فناوری نوین ساخته می شود این توری ها ضد گرد و غبار هستند و دید به منظره ی اطراف را مختل نمی کند. این توری ها به انواع مختلف در بازار مانند توری رولی و یا پلیسه موجود می باشد که در پشت فریم پنجره جمع شده و به دلیل نازک بودن فریم آن ها کاملا با پنجره هماهنگ می شود و ظاهر ساختمان را از حالت اولیه خارج نمی کند همچنین جلوی دید و نور را هم نمی گیرد.

 

انتخاب توری،نحوه انتخاب توری

جنس توری ها و هماهنگی آن ها با پنجره تان را بررسی کنید


توری پنجره آلومینیومی
توری لولایی آلومینیومی، توری ثابت آلومینیومی و توری ریلی آلومینیومی، از جمله توری های قدیمی هستند که برای پنجره های آلومینیومی و یا آهنی به کار می روند که مشکلات فراوانی از نظر پاکسازی و زیبایی با خود دارند و از ورود نور جلوگیری می کند. و لذت دیدن منظره اطراف را به شکل قابل توجهی کاهش می دهند این توری ها با گذشت زمان کهنه شده و تغییر رنگ می دهند بنابراین این توری ها برای فضاهای داخلی شما چندان مناسب نمی باشند.

 

توری پنجره پلیسه, توری پنجره آهنربایی

توری لولایی آلومینیومی، توری ثابت آلومینیومی و توری ریلی آلومینیومی، توری های قدیمی هستند


انواع توری پنجره
 توری پلیسه
 توری آهنربایی
 توری رولینگ
 توری ثابت
 توری لولایی


امروزه توری هایی با قاب های آلومینیومی، یو پی وی سی، چوبی و یا فلزی در انواع مختلف توری های کشویی، توری های پلیسه، توری های ثابت و جمع شونده برای انواع پنجره ها موجود است. که می توانید به سادگی با توجه به نیاز و فضای خود، نوع مورد نظرتان انتخاب کنید.

 

خرید توری آهنربایی,نحوه مراقبت از توری های پنجره

امروزه توری هایی با قاب های آلومینیومی، یو پی وی سی، چوبی و یا فلزی در انواع مختلف وجود دارد


توری پنجره پلیسه
توری پلیسه بهترین و مناسب ترین توری برای تمامی پنجره ها، درب ها، تراس ها و محیط های بزرگ می باشد. که قابلیت نصب از چپ به راست و همچنین از راست به چپ را داراست. این توری در هنگام بسته شدن مانند آکاردئون جمع می شود. امکان خرابی این نوع از توری ها بسیار کم است و به آسانی پاره و خراب نخواهد شد و برای فضاهایی مانند تراس و بالکن ها بسیار مناسب است. از توری های پلیسه عمودی بیشتر برای پنجره هایی با ارتفاع کم استفاده می شود. و از نوع افقی آن برای پنجره هایی با ارتفاع زیاد استفاده می شود.

انواع توری, راهنمای خرید انواع توری

توری پلیسه بهترین و مناسب ترین توری برای تمامی پنجره ها، درب ها، تراس ها و ... می باشد


توری پنجره آهنربایی
توری های مگنتیک یا آهنربایی همانند توری پلیسه بوده با این تفاوت که برای شستشوی توری پلیسه لازم است توری را حتما با بخارشوی بشویید ولی توری مگنتیک را می توان به راحتی به صورت جمع شده جدا کرده و شستشو دهید.

 

نحوه انتخاب توری,آشنایی با انواع توری

توری های مگنتیک یا آهنربایی همانند توری پلیسه بوده فقط نحوه شستشوی آن ها متفاوت است


مزیت توری پنجره آهنربایی نسبت به سایر توری ها
 عرضه در اندازه های مختلف
 نصب و مونتاژسریع آن
 شستشوی آسان پنجره و توری وطراحی زیبا با توانایی جداسازی توری
 امکان آسیب دیدگی کم
 بسته شدن خودکار توری ها به سبب بکارگیری قفل مگنتی و کاربرد آسان
 فرسایش کم و کاملا به صرفه

منبع:

https://www.beytoote.com/housekeeping/skill/buy1-select1-grid.html



:: بازدید از این مطلب : 88
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 6 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نازی

طلا یک هدیه ارزشمند است:
خرید طلا به عنوان هدیه تولد یکی از ایده های خاص و لوکس است که می تواند سخاوت شما را به عنوان هدیه اول ثابت کند. این گزینه برای هدیه یا هدیه تولد دختر و پسر تفاوتی ندارد و هر دو گروه را به وجد می آورد.

 

2. نقره یک هدیه درخشان است:
گرچه خرید نقره در مقایسه با طلا از اهمیت ثانویه برخوردار است ، خرید هدیه تولد برای دختر 12 ساله اما با قیمت کمتر می توانید یک ست یا نیم ست بگیرید و مطمئن باشید که عشق شما از هدیه تولد او لذت خواهد برد و به افتخار شما خواهد افتاد چشیدن

3. فولاد یک هدیه مدرن است:
فولاد اگر توسط یک مارک خاص و لوکس انتخاب شود ، برای دختران و پسران امروزی ارزش بیشتری دارد. قیمت این نوع جواهرات ممکن است زیاد به نظر برسد ، اما سبک کار و ارتباط آن ، آن را به یک هدیه تولد بی نظیر و با دوام تبدیل کرده است. متفاوت ، شما می توانید با توجه به سلیقه های مختلف و در نظر گرفتن هدیه های تولد دخترانه و پسرانه از بین انواع محصولات با بهترین مارک های جهانی یکی را انتخاب کنید. برای اطمینان از اصالت کار حتما از فروشگاه های معتبر خرید کنید.

 

جواهرات - برای هدیه و هدیه تولد چه بخرم؟


4. چرم یک هدیه لوکس است
اگر هدیه تولد برای شخصی لوکس و مزاحم است ما ست های چرمی ، چرم طبیعی و دست ساز بهترین گزینه را برای افراد شیک پوش پیشنهاد می دهیم. اطمینان حاصل کنید که مارکی که از آن چرم خریداری می کنید ، مارک خوب و معرفی مناسبی است.

کالاهای چرمی - هدایای تولد

5. گل هدیه ای عاشقانه است
هدیه تولد بدون گل مهم نیست! گل نمادی از عشق واقعی است و به هدیه تولد شما معنا می بخشد. جعبه های رنگی علاوه بر زیبایی و ظرافت جنبه غافلگیرکننده ای نیز دارند و مطمئن باشید که عشق شما را بسیار شگفت زده خواهند کرد.

محصولات گل - هدایا و کادوهای تولد

 

6. کوکی های شخصی یک هدیه خلاقانه است
کلوچه این شیرینی خاص و متفاوت علاوه بر طعم فوق العاده و رایحه دلپذیر ، می تواند حاوی پیام های عاشقانه به صورت عکس یا کلماتی باشد که منتظر آن هستید. لحظه ای تصور کنید که به دنیای کارمای شماری منتقل شده اید. عکس ها و خاطرات مشترک خود را روی کوکی ها چاپ کنید و خاطره هدیه تولد دختر یا پسر مورد علاقه خود را جاودانه کنید.

هدایای تولد دخترانه و پسرانه - کلوچه


7. عروسک یک هدیه ویژه است
خرید عروسک یک هدیه ویژه و نفیس است نه تنها برای روز ولنتاین ، بلکه برای همه موارد. صرف نظر از جنبه اقتصادی ، عروسک مفهوم عاشقانه واقعی است. می توانید تصور کنید که هر وقت عروسک را در آغوش می گیرید عشق شما به یاد شما و عشق پاک شماست. ما به شما پیشنهاد می دهیم یک عروسک ویژه با گزینه های به یاد ماندنی انتخاب کنید ، یک عروسک روسی با چهره عاشقانه شما گزینه بسیار خوبی است.



:: بازدید از این مطلب : 86
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 16 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نازی



زمان درخواست افزایش حقوق,نحوه درخواست افزایش حقوق

بهترین موقع درخواست افزایش حقوق، بعد از گذشت یک سال است


انتخاب زمان مناسب در تأیید شدن درخواست افزایش حقوق نقش مهمی دارد. اما پیش از آنکه به فکر چنین درخواستی باشید، اول باید از این موضوع اطمینان حاصل کنید که کار شما نیز به همین اندازه خوب است؛ یا حداقل پیشرفت ثابتی را تجربه می کند.


چه زمانی از رئیسم بخواهم حقوقم را زیاد کند؟
انتخاب زمان مناسب در تأیید شدن درخواست افزایش حقوق نقش مهمی دارد. اما پیش از آنکه به فکر چنین درخواستی باشید، اول باید از این موضوع اطمینان حاصل کنید که کار شما نیز به همین اندازه خوب است؛ یا حداقل پیشرفت ثابتی را تجربه می کند. از این مهم تر، باید ببینید آیا تلاش های شما از سوی رئیس و همکارانتان مورد توجه قرار می گیرد یا خیر. شما باید وضعیت فعلی و آینده سازمان خود را نیز بسنجید. آیا اوضاع آن خوب پیش می رود؟ آینده روشنی دارد؟ در مقایسه با رقبا چه وضعیتی دارد؟ آیا اخیراً تغییرات قابل توجهی رخ داده است؟ و آیا کار شما متناسب با این تغییرات به کل شرکت کمک می کند؟

کسانی که بیشترین ارزش را در شرکت های خود دارند و بیشترین افزایش حقوق را کسب می کنند، همان هایی هستند که با عملکرد شرکت هایشان هماهنگی دارند. بنابراین، ابتدا وظایف خود را به نحو احسن انجام دهید و وقتی حس کردید از پس مسئولیت های خود به خوبی بر می آیید و تلاش هایتان نقش مؤثری در پیشرفت شرکتتان دارد، سعی کنید زمان مطرح کردن درخواست افزایش حقوق خود را با یکی از این موقعیت های اصلی هماهنگ کنید.

زمانی که خودتان به پول بیشتر نیاز دارید
شما باید درخواست افزایش حقوق خود را به گونه ای مطرح کنید که با اهداف کار و سازمانتان همخوانی داشته باشد. اما معنای این حرف آن نیست که شرایط شخصی خودتان هیچ ربطی به این موضوع ندارد. گاهی اوقات شرایط شخصی افراد اوضاعی را رقم می زند که در نگاه اول ممکن است کار را برای طرح درخواست افزایش حقوق کمی دشوار کند. برای مثال وقتی تازه در شرکتی استخدام شده اید و همسر شما می گوید باردار شده است، شاید با خودتان فکر کنید برای طرح افزایش حقوق فرصت مناسبی نیست. اما بین ترس از مطرح کردن این درخواست و اهمیت همسر و فرزندتان، قطعاً مورد دوم ارزش بیشتری دارد.

در حالت ایده آل، رابطه میان کارفرما و کارمند بر پایه احترام متقابل بنا می شود. حتی اگر تازه استخدام شده باشید، می توانید تا حد زیادی روی سرمایه گذاری بلندمدت او روی خودتان حساب کنید. بنابراین اگر رئیس شما از کارتان رضایت دارد در طرح خواسته خود تردید نکنید.

زمانی که رئیستان احساس خوبی دارد
افراد وقتی خوشحال هستند تمایل بیشتری به دست و دلبازی از خود نشان می دهند. به دنبال موقعیتی بگردید که رئیستان در کل احساس خوبی دارد و به ویژه از کار شما راضی است. مطرح کردن درخواست افزایش حقوق در چنین موقعیتی احتمال موافقت رئیستان با آن را بالا خواهد برد.

بعد از گذشت یک سال
سالگرد استخدام شما در شرکت خود معمولاً زمان مناسبی برای مذاکره مجدد درباره حقوقتان محسوب می شود، به ویژه اگر اوضاع خوب پیش رفته باشد. در دنیای کسب و کار افزایش سالانه حقوق امری متداول در نظر گرفته می شود. به این ترتیب هیچ کس از شنیدن درخواست افزایش حقوق شما در این زمان تعجب نخواهد کرد. همین کافی است تا سالگرد استخدام شما را بتوان زمان مناسبی برای طرح این درخواست با کمترین نگرانی در نظر گرفت.

زمانی که مسئولیت های شما افزایش یافته اند
افراد بسیار زیادی وجود دارند که مسئولیت های بیشتری بر عهده شان گذاشته می شود بی آنکه افزایشی در حقوقشان منظور شود. و یا اینکه رو در رو به خاطر مسئولیت جدید به آنها تبریک گفته می شود اما با ایمیل یک افزایش حداقلی به اطلاعشان رسانده می شود. حقیقت این است که اگر از این به بعد قرار است کار بیشتر، سخت تر یا پر مسئولیت تری انجام دهید، باید درخواست افزایش حقوق داشته باشید.

زمانی که به شما پیشنهاد ترفیع می شود
باور کنید یا نه، خیلی ها پیشنهاد ترفیع دریافت می کنند، بدون آنکه حقوقشان ذره ای افزایش یابد. معمولاً در چنین مواقعی فرد آنقدر خوشحال می شود که فراموش می کند درباره افزایش حقوق با رئیس خود مذاکره کند.

زمانی که سازمان شما عملکرد فوق العاده مثبتی دارد
یک ضرب المثل قدیمی می گوید یک موج خروشان تمام قایق ها را نیز با خود بالا می برد. اما اغلب مواقع باید به موج خروشان مورد نظر یادآوری کرد کدام قایق ها را باید بالا برد. اگر شرکت شما عملکرد خیلی خوبی داشته است و همه در مورد آینده آن نظر مثبتی دارند و مشتاق هستند، می توان مطمئن بود اغلب کسانی که در جمع خود می شناسید، یا درخواست افزایش حقوق داده اند یا حقوقشان افزایش پیدا کرده است. شما نیز باید همین کار را بکنید.

زمانی که پیشنهاد دیگری به شما داده می شود
هیچ اتفاقی مثل یک پیشنهاد دیگر با حقوق بیشتر نمی تواند باعث افزایش حقوق شما شود.اگر سازمانی که در آن کار می کنید را دوست دارید و نمی خواهید آنجا را ترک کنید، ۲۰ درصد بالاتر از پیشنهاد جدیدتان درخواست کنید. از طرف دیگر اگر قصد دارید پیشنهاد رقیب را بپذیرید، از آنها نیز ۲۰ درصد بیشتر از حقوقی که پیشنهاد داده اند درخواست کنید. این یکی از دلایل مهمی است که باعث می شود با تغییر شغل حقوقتان افزایش پیدا کند.

زمانی که حقوق همکارتان افزایش می یابد
وقتی حقوق همکار شما به یکباره افزایش قابل توجهی پیدا می کند و شما نیز می دانید کارش بهتر از شما نیست، زمان آن است که با رئیس خود صحبت کنید. به هیچ وجه درباره افزایش حقوق همکارتان و اینکه از این موضوع اطلاع دارید صحبتی نکنید. فقط روی این موضوع متمرکز باشید که به رئیستان نشان دهید چرا کاری که انجام می دهید ارزش حقوق بالاتری را دارد.

زمانی که همکاران کلیدی یا رئیس شما شرکت را ترک می کنند
این نیز یکی دیگر از مواقعی است که احتمال پذیرش پیشنهاد افزایش حقوق شما در آن زیاد است. حالا که دست شرکت شما کوتاه شده و صحبت ترک شرکت بین همه کارمندان پیچیده، می توانید به بالادستی های خود یادآوری کنید اگر شما هم شرکت را ترک کنید چه اتفاقی ممکن است بیافتد. شاید برای شما هم تعجب آور باشد اما نتایج یک نظرسنجی در سال ۲۰۱۴ نشان می دهد ۵۶ درصد از کارکنان سازمان ها هیچگاه درخواست افزایش حقوق نکرده اند. معمولاً اگر درخواست افزایش حقوق شما به جا و منطقی باشد احترامی که مدیران برای شما قائل می شوند بیشتر خواهد شد و اگر کار شما را دوست داشته باشند و بخواهند در شرکتشان باقی بمانید با درخواست شما موافقت خواهند کرد.

منبع:

https://www.beytoote.com/housekeeping/skill/ask1-raise1.html



:: بازدید از این مطلب : 88
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 15 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نازی



چگونه بدون مدرک، کار پیدا کنیم؟

اجازه ندهید که نداشتن مدرک تحصیلی مانع پیشرفت شغلی شما شود. این توصیه ها را دنبال کنید تا نسبت به رقبا متمایز شوید و به کارفرمایان نشان دهید که چه ارزشی به آن ها اضافه خواهید کرد.

 

نکاتی برای پیدا کردن کار, پیدا کردن کار بدون مدرک

 از پیش تحقیق کنید تا بفهمید که شرکت مورد نظر چه چیزهایی نیاز دارد

 

شرکت ها احتیاج به افراد دارند، نه کلکسیونی از مدارک. علی رغم این حقیقت واضح، بسیاری از افراد که می توانند کاندیدایی عالی برای موقعیت های شغلی باشند، برای پوزیشن هایی که در آگهی آن ها نیازمندی های تحصیلی ذکر شده و این افراد فاقد این نیازمندی ها هستند درخواست نمی دهند؛ حتی با اینکه تجربیات و مهارت هایشان آن ها را تبدیل به فردی ایده آل برای آن شغل کرده است.

 

اگر مدرک تحصیلی مورد نیاز را ندارید، با این ترفند‌ها شغل مورد نظرتان را بدست آورید

این پدیده در برخی از صنایع آشکارتر از بقیه است. بر اساس مطالعه ای در مدرسه کسب و کار هاروارد، در حالی که 67 درصد آگهی های شغلی سرپرست تولید در سال 2015 داشتن مدرک را الزامی ذکر کرده بود، تنها 16 درصد افراد استخدام شده در آن پوزیشن ها از دانشکده فارغ التحصیل شده بودند.

 

این نوع آمار و ارقام تفاوت بین چیزی که شرکت ها فکر می کنند نیاز دارند و چیزی که واقعاً نیاز دارند را نشان می دهد. حقیقت این است که کاندیداهای فاقد مدرک دانشگاهی می توانند کارها را به خوبی افرادی که مدرک دانشگاهی دارند، انجام دهند. در برنامه آموزشی 20 هفته ای که برای آماده سازی کاندیداهای شغلی برای پوزیشن هایی در توسعه نرم افزار برگزار شد، هیچ تفاوتی بین افراد داراک مدرک Ph.D و افراد دارای مدارک پایه ای تر در نرخ تکمیل دوره دیده نشد. تجارب به دست آمده نشان می دهد که با اینکه داشتن مدرک در برخه زمینه های کاری می تواند مفید باشد، ولی نشانه قابل اعتمادی مبنی بر توانایی فرد در انجام درست کار نیست.

 

متأسفانه، مدارک دانشگاهی باعث می شود که تعداد زیاد درخواست های شغلی را بتوان به راحتی کمتر کرد، بنابراین کاندیداها در یک بازار شغلی رقابتی باید یاد بگیرند که چگونه خود را از سایرین متمایز نشان دهند. با دنبال کردن این چهار توصیه، افراد فاقد مدارک دانشگاهی می توانند ارزش خود را به کارفرمایان بالقوه نشان دهند.

 

1. خارج از نیازمندی های شغل فکر کنید.

اگر رزومه شما فاقد نیازمندی های تحصیلی است، به صورت خلاقانه در مورد شیوه های دیگری برای متمایز نشان دادن خودتان فکر کنید. سبدی (پورتفولیو) از نمونه کارهایتان ارائه دهید تا مهارت های قابل عرضه خود را نشان دهید. این پورتفولیو می تواند شامل وبسایت شخصی، نمونه مقالات، پروژه های کدنویسی، پادکست ها، یا هر چیز دیگری باشد که نشان دهنده انگیزه، شور و اشتیاق و پشتکار شما باشد.

 

دیدن پروفایل های جذاب لینکدین که شامل جزئیات زیادی است، می تواند برای کارفرمایان خوشایند باشد. تقویت کننده های نه چندان رایج رزومه مثل این ها دیدی تازه به مجموعه مهارت های شما فراهم می کند که در غیر این صورت کارفرمایان از آن ها باخبر نبودند. با ارائه محتوایی که اعتبار شما را تأیید می کند، می توانید کارفرمایان بالقوه را قانع کنید که فقدان مدرک دانشگاهی شما را نادیده بگیرند و ارزش اثبات شده ای که شما ارائه می دهید را لحاظ کنند.

 

2. نقاط رنج شرکت را درک کنید.

اگر همه چیز در این شرکت به خوبی پیش می رفت، مدیران استخدامی نیازی به استخدام فرد جدیدی نمی دیدند. از پیش تحقیق کنید تا بفهمید که شرکت مورد نظر چه چیزهایی نیاز دارد، و بعد راهکارهایی احتمالی برای مشکلاتی که این پوزیشن شغلی قرار است حل کند ارائه دهید.

 

بعضی وقت ها، این بدان معنی است که مشکلی را حل کنید که شرکت نمی دانست چنین مشکلی دارد. اگر دارای تجربه در زمینه ای هستید شرکت فاقد آن است، فرصت هایی برای بردهای آسان را ذکر کنید. زمانی که در جلسه مصاحبه حضور دارید، سؤالاتی هدف دار مطرح کنید که نشان دهد نه تنها شما نقاط رنج شرکت را درک می کنید بلکه می دانید راهکارهای بالقوه چه چیزهایی است و چگونه می توان آن ها را به صورت موفقیت آمیز اجرا کرد.

 

با تمرکز روی مشکل و طوفان فکری در مورد راهکارها، می توانید به مدیر استخدامی نشان دهید که چگونه از پس مشکلات بر می آیید و اثبات کنید که شما فرد مناسب برای شغل مورد نظر هستید.

 

3. توانایی یاد گرفتن را نشان دهید.

 

شرکت ها به افرادی احتیاج دارند که مسائل را از همان روز اول بدانند و مهارت های خود را در روز 30، روز 90 و روز 365 بهبود دهند.

 

اغلب مدیران، افراد را بیشتر به خاطر شخصیت و ذهنیت رشدشان استخدام می کنند، نه فقط مجموعه مهارت های خاص آن ها. کنجکاوی، شور و اشتیاق و عشق به یادگیری در کنار هم می تواند مهم تر از تجربیات قبلی یک فرد باشد.

 

در مورد شرکت تحقیق کنید و گرایش های موجود در آن صنعت را پیش از اینکه برای شغل درخواست دهید لحاظ کنید. به خوانندگان رزومه خود نشان دهید که برای یادگیری در مورد شغل مورد نظر زمان گذاشته اید، و همانطور که فرایند درخواست شغل ادامه پیدا می کند، بیشتر و بیشتر در مورد شرکت و پوزیشن مورد نظر یاد بگیرید.

 

4. شبکه ای در صنعت مورد نظر برای خود ایجاد کنید.

اول بفهمید که کجا می خواهید بروید، و بعد با افرادی که از قبل آنجا هستند آشنا شوید. حتی ارتباطی مختصر با کسی که در شرکت هدف شما کار می کند می تواند بین دور انداخته شدن رزومه و دعوت به مصاحبه تفاوت ایجاد کند.

 

در رویدادهای شبکه سازی، دورهمی ها، کارگاه های رشد حرفه ای و دیگر رویدادهایی حضور پیدا کنید که رهبران صنعت در آن ها حضور پیدا می کنند. در لینکدین و دیگر پلتفرم های شبکه های اجتماعی فعال باشید و توجه افراد را جلب کنید تا زمانی که قرار است موقعیت شغلی مرتبطی پر شود، شما را به خاطر آورند (فراموش نکنید که پروفایل خود را دقیق و به روز نگه دارید).

 

مدارک دانشگاهی به تنهایی نمی تواند اشتیاق، انگیزه و تمایل به رشد را در بر بگیرد. کمپانی ها برای یادگیرنده های دائمی که علاقه به رشد حرفه ای را نشان دهند، ارزش قائل هستند. از چالش ها به عنوان راهی هیجان انگیز برای اثبات خود استفاده کنید، تا به کارفرمایان بالقوه نشان دهید که شما همان فرد راهکارمحوری هستید که آن ها منتظرش بودند.

 

حتی اگر از حداقل مدرک یا تجربه مورد نیاز برخوردار نیستید، باز هم می توانید به شغل رویایی خود دست پیدا کنید. حالا که شما می توانید هر چیزی را به صورت آنلاین یاد بگیرید، ارزش مدرک دانشگاهی در مقابل مهارت های اثبات شده و تمایل به رشد در حال کاهش است. اجازه ندهید که فقدان مدرک دانشگاهی جلوی پیشرفت حرفه ای شما را بگیرد؛ این توصیه ها را دنبال کنید تا نسبت به بقیه تمایز پیدا کنید و به کارفرمایان نشان دهید که چه چیزی برای ارائه کردن دارید.

 

منبع:

https://www.beytoote.com/housekeeping/skill/find1-job2-without-proof.html



:: بازدید از این مطلب : 100
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 14 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نازی



 نحوه استفاده از قرص ال دی برای گیاهان,قرص آسپرین برای رشد گیاهان

نکاتی برای نگهداری از گل و گیاهان

 

نور کافی برای گل خانه :

همان طور که می دانیم گیاهان نیاز به نور خورشید دارند. در فصل تابستان چنانچه نور خورشید مستقیماً به گیاهان بخورد، سبب از بین رفتن آن ها می شود. برای برطرف کردن این مشکل کمی خاک را با آب قاطی کنید و روی شیشه گل خانه خود بریزید. در زمستان هم با امدن باران مخلوط آب و خاک شسته شده و نور کافی به گل ها میرسد.

 

از چه آبی برای آبیاری گیاهان استفاده کنیم :

1- به سبب وجود کلر در آب لوله کشی بهتر است از ریختن آب لوله کشی برای آبیاری استفاده نکنیم. بلکه 3- 2 ساعت آب را در محیط خانه قرار بدهید وبعد برای آبیاری از آن استفاده کنید تا کلر آن ته نشین شود.
 
2- درصورتی که تخم مرغ آبپز کردید آب آنرا دور نریزید. زیرا به سبب دارا بودن املاح معدنی بهترین آب برای گلدان های شما میباشد.
 
3- چنانچه خواستید آب آکواریوم ماهی را عوض کنید؛ آب آنرا دور نریزید؛ برای این که بهترین کود برای گل ها میباشد.
 
4- آبی که در آن سبزی شسته اید، بهترین آب برای گلدان ها میباشد.
 
قرص آهن برای گیاهان آپارتمانی,قرص ضد بارداری برای تقویت گل

آب تخم مرغ آبپز بهترین آب برای گیاهان می باشد.

 

غذا دادن به گلدان ها :

همان طور که می دانید گیاهان علاوه بر آب نیاز به غذا دارند. برای این منظور هر شش دفعه که به گلدان آب داده اید، یکبار باید به گلدان غذا بدهید. که در فصل تابستان این مدت کم تر و در زمستان این زمان طولانی تر می شود.

 

برای جلوگیری از شته:

می توانید یک حبه سیر را داخل گلدان خاک کنید. این کار برای این است که شته جرات نزدیک شدن به گل را پیدا نکند.

 

طریقه استفاده از قرص آسپرین برای رشد گیاهان,نگهداری گیاهان هنگام سفر

هر شش دفعه که به گلدان آب داده اید، یکبار باید به گلدان غذا بدهید

 

اگر گیاه براثر بی آبی خشک شد چه باید بکنیم:
چنانچه به دلیل رفتن به سفر گلدان شما بی آب شد با یکبار آبیاری آب مورد نیاز گلدان تامین نمی شود. چون زمانی که گیاه را از گلدان خارج می کنید می بینید که تمام بخش های خاک خیس نیست. به همین خاطر ظرفی را پر از آب کنید و گلدان را داخل آب بگذارید . به صورتی که تا نیمه گلدان در درون آب قرار بگیرد با این کار گیاه آب مورد نیاز خود را از راه ریشه جذب می کند.

 

در مسافرت نگران آبیاری گل ها نباشید :

شیوه اول : پیش از سفر یک تشت بزرگ پلاستیکی و یا وان حمام را برای گل ها اختصاص دهید. به اینصورت که حوله ای درون تشت و یا وان حمام پهن کنید و آنرا کاملاٌ خیس کنید. بعد از آن تمام گلدان ها را روی حوله بگذارید . با این کار با فکر راحت به سفر بروید و نگران آبیاری گل هایتان نباشید.

 

شیوه دوم : یک بطری نوشابه را پر از آب کنید و آنرا برعکس درون خاک کنید به صورتی که سر شیشه درون خاک شود. به این ترتیب گلدان شما چند وقتی از آب ذخیره شده ی درون بطری استفاده می کند.

 

دستگاه بخار برای گلدان ها بسازید :

در زمستان گلدان ها نیاز به بخار دارند به این منظور دستگاه بخار را درون گل خانه بگذارید، (اما بدون داروی بخور،) زیرا برای طراوت گلدان ها، بخار بسیار مناسب است و در فصل تابستان باید گیاهان خنک باشند پس باید گلدان ها در جایی قرار بگیرند که باد کولر آن ها را خنک کند.

 

آبپاش برای گل ها :

درصورتی که فرصت داشته باشید، تلاش کنید مدام با آبپاش بر روی خاک آب بپاشید. در ضمن با آبپاش برگ گیاهان را آبپاشی کنید. برای شادابی گیاهان بسیار موثر است.

 

استفاده از قرص ld برای رشد بهتر گل ها :

تجربه نشان داده است که این قرص ضد بارداری برای تقویت گل و گیاهان و رشد سریع گیاهان بسیار تاثیر گذار است.

 

قرص ال دی یا همون قرص های ضد بارداری حاوی هورمون های استروژن و پروژسترون هستند که به رشد گیاه کمک می کند. و بعد از چند بار استفاده تاثیر قرص ضدبارداری در رشد گیاهان را متوجه می شود.

 

نحوه مصرف قرص ال دی برای گل ها :

1 یا 2 عدد قرص ld در 1/5 لیتر آب حل کنید و به گلدان ها بدهید، و برای تقویت گل هایتان هر دو سه ماه یکبار به گل هایتان بدهید در رشد آن ها تأثیر به سزایی دارد.

 

قرص آسپرین برای گیاهان,طریقه استفاده از قرص آسپرین برای رشد گیاهان

قرص های ضد بارداری به رشد گیاه کمک می کند

 

تمیز کردن برگ گل ها :

1- برای تمیزکردن و زیبایی گلها می توانید از گلیسیرین استفاده کنید. جند قطره گلیسیرین را روی پارچه ی نرمی بریزید. بعد گلها را تمیز کنید. تأثیر گلیسیرین را روی برگ گلها امتحان کنید.

 

2- از مخلوط برابر آب و شیر استفاده کنید. پارچه ی نرمی را آغشته به مخلوط آب و شیر کنید و برگها را تمیز کنید.

 

فاصله بین گلدان و بشقاب زیر آن :

چنانچه می دانید اگر گلدان داخل بشقاب باشد و آبی که از گلدان خارج می شود در بشقاب جمع شود، سبب از بین رفتن ریشه گیاه می شود برای این که آب درون بشقاب جمع شود، سبب از بین رفتن ریشه گیاه می شود برای اینکه آب داخل بشقاب به ریشه گیاه نرسد. باید بین گلدان و بشقاب فاصله بیندازید. برای این منظور سنگ مرمر یا سنگ سفیدی را به تکه های کوچک بشکنید. برای هر گلدان 3 تکه سنگ در سه سمت گلدان قرار دهید تا گلدان روی سنگ ها قرار بگیرد.

 

نگهداری گل های تزئینی برای چند روز :

برای اینکه گل های تزئینی مدت بیشتری عمر کنند داخل آب گلدان یک حبه قند بیندازید، تا غذای آن تأمین شود.

 

تمیز کردن گلدان ها :

 

اگر گلدان های بلوری و سرامیک شما جرم گرفته باشند، داخل گلدان سرکه یا آب نمک غلیظ بریزید بعد از چند ساعت گلدان را بشویید کاملاٌ تمیز می شود.

 

از بین بردن کرم های داخل خاک :

اگر دیدید که خاک گلدان شما کرم دارد برای از بین بردن کرم داخل خاک این روش را انجام بدهید: تشتی را تا نیمه پر از آب کنید. بعد از آن گلدان را درون آب قرار بدهید به صورتی که تا نیمه گلدان آب باشد. نصف روز به همین صورت بگذارید بماند با وجود آب زیرا کرم ها نمی توانند تنفس کنند. از ته گلدان داخل آب می شوند. به این روش کرم ها از بین می روند باید توجه داشته باشید که بین کف گلدان و تشت آب چند سانتیمتر فاصله باشد.

 

منبع:

https://www.beytoote.com/housekeeping/skill/flora-clay-flower.html



:: بازدید از این مطلب : 291
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 13 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نازی



 

خرید دستگاه تصفیه کننده ,خرید دستگاه تصفیه آب خانگی

خرید دستگاه تصفیه آب خانگی

 

دستگاه های تصفیه کننده آب، نه تنها آب آشامیدنی شما را تمیز می کنند، بلکه طعم آن را بهبود می بخشند و بوهای آن را هم از بین می برند.

آب ماده ای بسیار ضروری برای بدن ماست اما نوشیدن آبی که پر از مواد شیمیایی و آلاینده های دیگر باشد نه تنها هیچ سودی ندارد بلکه آسیب های زیادی هم به بدن وارد می کند. تصفیه کن های آب، مواد شیمیایی، باکتری ها، زنگ و دیگر آلاینده های موجود در آب را از بین می برند. اگر قصد خرید تصفیه کن آب دارید، خواندن اطلاعات کوتاهی که در پی آمده ممکن است مفید باشد.

تصفیه کن ها، نه تنها آب آشامیدنی شما را تمیز می کنند، بلکه طعم آن را بهبود بخشیده و بوهای آن را هم از بین می برند.

انواع متفاوتی از دستگاه های تصفیه آب وجود دارد، و نصب یک دستگاه تصفیه آب پروژه بزرگی محسوب نمی شود.

فیلترهایی که در شیر آب نصب می شوند یکی از فیلترهای ساده ای هستند که نصب راحتی هم دارند. این دستگاه نیاز به هیچ لوله کشی و اتصالات مستقیم به شیر آب سینک شما ندارد. فیلترهایی که زیر سینک نصب میشوند، فقط آب شیری را که به زیر آن نصب شده اند تصفیه می کنند. این دستگاه ها ماندگاری و دوام بیشتری در مقایسه با نوعی که به سر شیر نصب می شوند دارند. علاوه بر این، دستگاه های تصفیه آب تمام خانگی بسیار رایج و مورد علاقه افراد هستند. این دستگاه ها به لوله اصلی خانه متصل می شوند آب تمام خانه را تصفیه میکنند. این نوع از دستگاه ها پر هزینه هستند و برای نصب آنها هم کار زیادی لازم است، ولی این نوع از دستگاه ها می توانند به صرفه باشند و در طولانی مدت باعث بهبود سلامت شما شوند.

راهنمایی جهت خرید "دستگاه تصفیه آب" مناسب
برای خرید یک دستگاه تصفیه آب مناسب ابتدا لازم است که نیاز خود را مشخص کنید، در مورد اینکه، آب تصفیه شده با چه درجه کیفیتی نیاز دارید. به این ترتیب راحت تر می توانید دستگاه تصفیه آب مناسب نیاز خود را انتخاب کنید. به طور کلی دستگاه های تصفیه آب به دو دسته تقسیم می شوند.

دسته اول: دستگاه های تصفیه آب بدون پمپ و مخزن
دسته دوم: دستگاه های تصفیه آب RO یا اسمز معکوس

دستگاه های تصفیه آبی که برقی نیستند و در آنها از پمپ و مخزن استفاده نشده ممکن است از 1 تا 10 مرحله فیلتر (بدون محدودیت تعداد فیلتر) در آنها استفاده شده باشد. آب خروجی این دستگاه ها دارای کیفیت مناسبی می باشد ولی این نکته را در نظر داشته باشید که این سیستم ها سختی گیر نیستند و در واقع برای کسانی که پایین آمدن سختی آب برای آنها اهمیت دارد مناسب نیستند. مشکلاتی مثل رسوب شیر آلات و یا کتری و سماور و یا حذف نیترات و این نظیر آلودگی ها با این دستگاه ها بر طرف نمی شود.

دستگاه های تصفیه آب RO یا اسمز معکوس که از بهترین روش های تصفیه آب در آن استفاده شده و از بالاترین درجه کیفت از نظر بهداشت و سلامت آب بهره می برند. این دستگاه ها به واسطه فیلتر ممبران که در مرحله چهارم شان بکار رفته می توانند سختی آب را به طور کامل از بین ببرند و نیترات، نیتریت، آرسنیک و خیلی از موادی که برای سلامت ما زیان بار هستند و حتی با جوشاندن آب هم قابل جداسازی نیستند را حذف کنند.

شاید انتخاب و خرید بهترین مارک دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران، از میان انواع دستگاه تصفیه آب تایوانی، ایرانی و… کاری مشکل باشد و شما عزیزان را کمی سردرگم کند، با این حال امروز قصد داریم تا شما را از خصوصیات بهترین برند دستگاه تصفیه آب خانگی و انواع تصفیه آب آگاه نماییم تا بهترین انتخاب را برای خرید دستگاه تصفیه آب خانگی داشته باشید.

 

طبق تحقیقات سازمان بهداشت آمریکا FDA و سازمان بهداشت بین المللی NSF، کسانی که در طول عمر خود از آب آشامیدنی سالم استفاده می کنند، سلامت بیشتری نسبت به دیگر افراد دارند و همچنین طول عمر این افراد نیز افزایش میابد، پس نوشیدن آب تصفیه شده برای هر فرد فواید بسیار زیادی دارد، چون همه ما روزانه میزان قابل توجهی آب را به گونه های مختلف همچون : قهوه، آب آشامیدنی، چای، غذا و… مصرف میکنیم پس این مایع حیاتی تاثیر بسزایی بر سلامت بدن انسان دارد.

 

خرید دستگاه تصفیه کننده آب,خرید دستگاه تصفیه آب خانگی

راهنمای خرید دستگاه تصفیه آب خانگی

 

انواع دستگاه تصفیه آب خانگی
دستگاه های تصفیه آب خانگی در ایران، از مدل ها، مارک ها و روش های تصفیه گوناگونی بهره مند هستند، همانند دستگاه تصفیه آب سرشیری، دستگاه تصفیه آب یو اف uf، دستگاه تصفیه آب خانگی زیرسینکی، دستگاه تصفیه آب خانگی ورودی ساختمان و… که بهترین دستگاه تصفیه آب خانگی نه فقط در ایران بلکه در دنیا، دستگاه تصفیه آب خانگی اسمز معکوس زیر سینکی می باشد.

عملکرد کلی این دستگاه ها به این صورت است که ابتدا، املاح درشت فیزیکی که با چشم دیده می شوند مانند رسوبات کتری از آب حذف می شود، سپس کلر و دیگر املاح مضر آب که چشم انسان توانایی دیدن آنها را ندارد تصفیه می کند، به خواص آب شیرین کن خانگی می پردازد و بو و طعم آب را بهبود می بخشد. برخی از این دستگاه ها در مرحله آخر خاصیت یونیزه قلیایی کردن آب آشامیدنی را نیز دارند که در سلامتی انسان تاثیر بسزایی دارند.


دستگاه تصفیه آب زیر سینکی یا دستگاه تصفیه آب رومیزی؟
اولین نکته‌ای که خریدار دستگاه تصفیه آب با آن روبرو می‌شود، انتخاب میان دو مدل دستگاه تصفیه آب خانگی زیر سینکی و دستگاه تصفیه آب رومیزی است. دستگاه تصفیه آب زیر سینکی در درون کابینت آشپزخانه نصب می شود و خروجی آب تصفیه شده توسط شیر برداشتی که در کنار شیر آب آشپزخانه نصب می شود، از دستگاه خارج می‌شود؛ اما دستگاه تصفیه آب رومیزی بر روی کابینت قرار می‌گیرد و از لحاظ ظاهری معمولاً به‌گونه‌ای طراحی شده تا هماهنگی کاملی با سایر لوازم آشپزخانه نظیر یخچال، ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی و ... داشته باشد.

 

توجه داشته باشید که این دو مدل هیچ برتری خاصی در فرآیند تصفیه آب نسبت به یکدیگر نداشته و هر دو مدل دستگاه از فرآیندی یکسان برای تصفیه آب بهره می‌برند و قدرت تصفیه یکسانی دارند. تفاوت عمده این دستگاه ها با یکدیگر در این است که عموماً سیستم های رومیزی به دلیل طراحی ظاهری قیمت بالاتری داشته و فیلترها و قطعات استفاده شده در آنها نیز معمولاً به‌صورت اختصاصی برای همان مدل دستگاه تصفیه آب طراحی شده اند؛ بنابراین مصرف کننده در هنگام تعویض فیلتر آب و یا بروز مشکل در قطعات دستگاه ممکن است با مشکلاتی برای تهیه فیلترها و قطعات جایگزین روبرو شود و همچنین هزینه بیشتری را برای تأمین آنها بپردازد؛ بنابراین پیشنهاد ما این است که در صورت اهمیت بسیار بیشتر سلامت آب نسبت به شکل ظاهری دستگاه، از دستگاه تصفیه آب زیر سینکی استفاده کنید.

تعداد فیلترها
فرایند تصفیه آب در دستگاهای RO، در 5 مرحله انجام می گیرید. بعضی از کمپانی ها برای خاصیت بخشیدن به آب و یا عمر طولانی تر فیلترها از فیلترهای بیشتری استفاده می کنند. اما گاهی اوقات بعضی از افراد و یا کمپانی ها با اضافه کردن فیلترهایی بی خاصیت و یا استفده چندین باره از فیلترها قصد بزرگنمایی دستگاه و گران فروختن آن را دارند. ما پیشنهاد می کنیم از دستگاه 6 مرحله استفاده نمایید. فیلتر مرحله ششم میتواند فیلتر مواد معدنی با کیفیت خوب یا فیلتر قلیایی باشد. دستگاهای تصفیه آب اورجینال را ببینید، همگی دارای ۵ یا 6 فیلتر هستند. دستگاه های با فیلتر بیشتر را کاملا بررسی کنید. ممکن است ابزاری برای فریب باشد!

شناخت دستگاه تصفیه آب خانگی, بهترین دستگاه تصفیه آب

فیلترهای دستگاه تصفیه آب خانگی

 

برند دستگاه
دستگاه های تصفیه آب در بازار با برند های زیادی موجود هستند. روی بسیاری از آنها نوشته شده MADE IN TAIWAN. اما واقعا اینگونه نیست و بسیاری از دستگاه ها مارک های تقلبی هستند که در ایران و یا چین ساخته شده اند . اما چگونه متوجه بشویم؟ ابتدا به کلیه قطعات دستگاه نگاه کنید. کلیه قطعات باید دارای 1 برند باشند و اگر اینگونه نبود به اصل بودن دستگاه شک کنید ( پمپ، بدنه ، ترانس و ... ). در اینترنت آن برند را به صورت انگلیسی جستجو کنید

منبع:

https://www.beytoote.com/housekeeping/skill/buying1-water1-purifier.html



:: بازدید از این مطلب : 86
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 13 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نازی

هر چند هیچ هدیه مناسبی وجود ندارد که به وسیله آن بتوان تمام آقایون را راضی نگه داشت، امااین ۶ نکته شما را با ذهنیت خرید هدیه آشنا می کند و به شما کمک می کند هدیه ای را برایشان انتخاب کنید که از ته دل آنرا دوست بدارند.

 

معمولاً خریـدن کادو برای آقـایـون کــار ساده ای نیست؛ اما باید به این فکر باشیم که معمای "چه چـیز می تـوانـم بـه او هـدیـه بـدهـم کـه دوسـت داشته باشد؟ " را به هر نحوی که شده حل نماییم.

 

اگر همسری دارید که هر چیزی که فکرش را می کنید، دارد ( البته بجز یک لامبورگینی نیم میلیون دلاری )، یا یک برادر که هر روز سرگرمی هایش را تغییر می دهد، و یا پدری که به شما می گوید هیچ چیز نمی خواهد برایش بخرید – به ویژه چیزهایی که خیلی دوست می دارد – بنابراین در این شرایط، تهیه کادوی مورد علاقه هر یک از افراد مذکور، کار واقعا چالش آمیزی است.

 

هر چند هیچ هدیه مناسبی وجود ندارد که به وسیله آن بتوان تمام آقایون را راضی نگه داشت، بهترین هدیه برای مردان در روز تولدشان اما این ۶ نکته شما را با ذهنیت خرید هدیه آشنا می کند و به شما کمک می کند هدیه ای را برایشان انتخاب کنید که از ته دل آنرا دوست بدارند.

 

1 - به کارایی فکر کنید نه به احساساتی که القا می کنند

 

پروفسور " مارگارت راکر " دارای دکترای روانشناسی و متخصص در امور هدایا، معتقد است که: " در روابط میان جنس های مخالف، باید به این نکته توجه داشت که آقایون تصور می کنند کادو تنها یک مبادله اقتصادی است. " در حالی که ممکن است یک خانم از خانه ای پر از گل رز حیرت زده شود، یک مرد، بیشتر از هدیه ای خوشش می آید که بتواند آنرا نگهداری کرده و از آن استفاده کند. حالا به نظرتان چوب های بیلیاردی که ستاره های زیبا روی آن نقاشی شده باشند، و یا یک جفت دمپایی رو فرشی جدید چطور است.

 

2 - ببینید چه می خواهد

 

همانطور که می دانید خانم ها زمانی که کادویی را می خواهند معمولا در لفافه به آن اشاره می کنند و سعی می کنند با اشاره غیر مستقیم توجه آقایون را به سمت آن جلب کنند، اما آقایون هیچ علاقه ای به انجام این کار ندارند، آنها دقیقا چیزی را که می خواهند، به زبان می آورند.

 

به جای اینکه وقت خود را تلف کنید و به دنبال یک " سورپرایز " برای آنها باشید، فقط چیزی که آنها می خواهند را برایشان تهیه کنید و خواهید دید که این مطلب آنها را بیش از پیش خوشحال می کند.

 

نکته اصلی در اینحا این است که ببینید او چه می خواهد و همان را برایش تهیه کنید، نه چیزی که خودتان دوست دارید را بخرید. ( یا چیزی که فکر می کنید برایش مناسب است )

 

3 - به علایق او توجه کنید

 

ما به دنبال خرید کادویی کاربردی برای آقایون هستیم به همین دلیل باید مطمئن شویم که او به آن علاقه دارد. اگر احساس می کنید به ورزش علاقه دارد، می توانید برایش بلیت های یک مسابقه ورزشی را که دیگر در بازار موجود نیستند را خریداری کنید و یا وسایل ورزشی خاطره آمیز ( مثلا توپ فوتبالی که عکس تیم قهرمان مورد علاقه اش روی آن حک شده باشد ) را برایش تهیه کنید.

 

مردی که باغبانی را دوست داشته باشد، یک وسیله باغبانی و یا یگ گیاه کمیاب، او را بیش از پیش خوشحال خواهد کرد. آیا او به تماشای فیلم علاقمند است؟ شاید یک DVD Player و یا سیستم صوتی دالبی و یا حتی چند تا CD و DVD برایش جالب تر از هر وسیله ی دیگری باشد.

 

4 - از هدایای معمولی پرهیز کنید

 

این قانون همانطور که برای خانم ها کاربرد دارد، در مورد آقایون نیز صحت دارد. بیشتر مردم، از جمله آقایون، هیچ ارزشی برای کادوهای رایج و پیش پا افتاده قائل نیستند.



:: بازدید از این مطلب : 94
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 25 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نازی



 

موادی که باعث گرفتگی لوله ها می شوند, روش گرفتگی لوله ها

با موادی که باعث گرفتگی لوله ها می شوند آشنا شوید

 

مردم اغلب هنگام ظرف شستن و... چیزی را در زیر آب تخلیه می کنند و حتی به عواقب آن فکر نمی کنند. آیا می دانید که چیزهایی هرگز نباید در راه آب ریخته شوند؟ توصیه می کنیم این لیست را یک بار و برای همیشه به خاطر بسپارید.

برنج و ماکارونی

ماکارونی و برنج به مرور زمان آب را جذب می کنند و بسیار بزرگتر از گذشته می شوند. و زمان زیادی طول می کشد تا آنها در آب حل شوند، که به راحتی می تواند باعث گرفتگی راه آب شوند..

 

ممنوعیت در راه آب و فاضلاب,این مواد باعث گرفتگی لوله ها می شوند

ماکارونی و برنج به مرور زمان آب را جذب می کنند و باعث گرفتگی چاه می شوند

 

پوست تخم مرغ

مردم فکر می کنند اگر پوسته تخم مرغ را به قسمت های کوچک خرد کنند، گیر نمی افتد، اما این کاملاً درست نیست. قطعات کوچک می توانند به یکدیگر گیر کنند که می تواند با گذشت زمان یک قطعه بزرگ شکل بگیرد و منجر به گرفتگی شود.

 

هرگز این مواد را داخل چاه فاضلاب نیندازید, گرفتگی چاه فاضلاب

پوسته های تخم مرغ به هم گیر می کنند و راه آب را می بندند

 

آرد

تصور کنید که آرد و آب در داخل سیفون شما ترکیب شده و یک ترکیب چسب مانند درست می کنند. این مخلوط می تواند زباله های دیگر را به خود جذب کند و گرفتگی بزرگی را ایجاد کند.

 

موادی برای گرفتگی فاضلاب,جلوگیری از گرفتگی لوله ها

آرد و آب خمیر چسبناکی به وجود می آورند که سبب گرفتگی لوله های فاضلاب می شوند

 

دارو

برخی تصور می کنند که دارو به راحتی در آب حل می شود، بنابراین قرص ها را در راه آب می اندازند. در واقعیت، آنها در آب حل نمی شوند، آنها آب را آلوده می کنند. فیلترهای آب می توانند اکثر میکروارگانیسم ها را پاک کنند اما هیچ فیلتری وجود ندارد که بتواند آلودگی داروها را از آب پاک کند.

 

روش گرفتگی لوله ها, نحوه گرفتن لوله ها

داروها درون آب حل نمی شوند علاوه برگرفتگی لوله سبب آلوده شدن آب و لوله ها می شوند

 

مو

مو یکی از شایع ترین دلایلی است که لوله ها در حمام قفل می شوند. این خصوصاً در مورد موهای بلند صدق می کند. زمانی که موها به داخل زهکشی می شوند، درون آن گیر می کنند و یک توپ تشکیل می دهند که به عنوان یک توری برای سایر زباله ها عمل می کند. بنابراین، دفعه دیگر که موها را از برس یا شانه ی خود تمیز می کنید، حتماً آن را داخل سطل زباله انداخته و سعی کنید قبل از دوش گرفتن، هر بار موهای خود را شانه بزنید. با این کار میزان موهای موجود در چاه کاهش می یابد.

 

این مواد باعث گرفتگی لوله ها می شوند,موادی که باعث گرفتگی لوله ها می شوند

موها سبب گیر افتادن آشغال های دیگر در راه آب می شوند

 

برچسب های میوه و ظروف

حتی اگر برچسب ها بسیار کوچک هستند ، شما باید آنها را به جای انداخت در راه آب، در سطل زباله بیاندازید. مشکل اینها این است که روی آنها چسب وجود دارد. و خود استیکرها از موادی ساخته شده اند که برای تجزیه بسیار زمان زیادی می برد.

 

موادی که باعث گرفتگی لوله ها می شوند, هرگز این مواد را داخل چاه فاضلاب نیندازید

استیکرهای میوه به علت داشتن چسب باعث گرفتگی لوله ها می شوند

 

ضایعات ساختمانی

 

مهم نیست که زباله های ساختمانی از کجا به وجود آمده است، شما هرگز نباید آنرا داخل چاه تخلیه کنید. خواه این قطعه ها کوچک یا بزرگ باشند. تکه های بزرگ گرفتگی ایجاد می کنند و ریزه ها می توانند راه های آن را به طور کامل ببندند و حتی به مشکلات جدی تری منجر شوند.

 

گرفتگی چاه فاضلاب,موادی برای گرفتگی فاضلاب

ریختن ضایعات ساختمانی خطرات جدی از گرفتن لوله ها را به وجود می آورد

 

کاندوم

ممکن است در ابتدا کاملاً بی گناه به نظر برسند ، اما باید در نظر داشته باشید که آنها از لاتکس ساخته شده اند که هرگز حل نمی شوند. آنها همچنین می توانند بسیار خوب کش بیایند و درون لوله ها گیر کنند. علاوه بر این، کاندوم ها می توانند از هوا، آب یا سایر زباله ها پر شوند که منجر به گرفتگی بسیار جدی می شود و خلاص شدن از آن بسیار سخت است.

 

موادی برای گرفتگی فاضلاب,این مواد باعث گرفتگی لوله ها می شوند

کاندوم سبب کش آمدن و جمع کردن آشغال های دیگر در چاه می شود

 

ته سیگار

مشکل این است که فیلتر سیگار مصنوعی است و آب را جذب می کند و منبسط می شود. بدترین قسمت این است که هرگز حل نمی شود. دود سیگار همچنین حاوی مواد شیمیایی مضر مختلفی مانند نیکوتین است که می تواند منبع آب را آلوده کند.

 

جلوگیری از گرفتگی لوله ها,ممنوعیت در راه آب و فاضلاب

ته سیگار علاوه بر حل نشدن باعث بزرگ شدن و بستن راه آب می شود

 

محصولات زنانه

همه می دانند که این موارد برای جذب رطوبت طراحی شده است، بنابراین می توانند به طور چشمگیری در اندازه افزایش یافته و به یک گرفتگی بسیار جدی منجر شوند

منبع:
https://www.beytoote.com/housekeeping/sundries/no2-entry-well2.html



:: بازدید از این مطلب : 94
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 25 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نازی

 

نکته هایی برای رانندگی در هوای سرد, گرم کردن خودرو

رانندگی در هوای سرد

 

گرم کردن اتومبیل: راه درست برای طی کردن مسیر در هوای سرد

حرف ما این است که رانندگی در صبح های زمستانی می تواند سخت باشد. برای کمک به اینکه رانندگی را برای شما کمی ساده تر کنیم، ما این راهنمای کوتاه را برای آماده سازی اتومبیل خود برای رانندگی در اسرع وقت و با اطمینان در سریع ترین زمان ممکن، در هنگام سرما قرار داده ایم.

 

حقیقت در مورد گرم کردن موتور اتومبیل شما

معمولاً اعتقاد بر این است که در هوای سرد، قبل از شروع رانندگی، باید ماشین خود را چند دقیقه ای گرم کنید تا بتوانید فرسودگی موتور خود را کاهش دهید. در حقیقت، این عمل نه تنها وقت با ارزش را هدر می دهد بلکه سوخت با ارزش را نیز هدر می دهد.

 

بیشتر اتومبیل ها با موتورهای احتراق کار می کنند و موتورهای احتراق با سوخت ترکیبی از بنزین و هوا کار می کنند تا سوخت پیستون ها را تأمین کنند که عملکرد ماشین انجام شود. در گذشته این مخلوط بنزین و هوا توسط دستگاهی معروف بود که به عنوان کاربراتور شناخته می شد و از آنجا که هوای سرد باعث می شود تبخیر بنزین سخت تر شود، کاربراتور می تواند در نهایت آزادانه مخلوط بنزین و هوا را آزاد کند که در نهایت باعث مشکلات موتور شود.

 

به گفته این، تولیدکنندگان اتومبیل در دهه 1980 شروع به فاز اتومبیل سازی کردند و این روزها، بعید است که شما از این اتومبیل سوار شوید.

 

در عوض، وسایل نقلیه مدرن از انژکتورهای الکترونیکی استفاده می کنند که می توانند هوای سرد را تشخیص دهند و بنزین اضافی را وارد مخلوط بنزین و هوا کنند تا مشکل تبخیر را جبران کند.

 

بر این اساس، موتور به محض شروع به کار باید آماده حرکت باشد. بنابراین با خاموش کردن اتومبیل خود، فقط گاز اضافی را در موتور خود رها می کنید بدون اینکه از آن استفاده کنید. دو پیامد این امر باعث اتلاف سوخت و افزایش آلودگی می باشد، اما شاید حیرت انگیزتر این است که بدانید که با این کار در واقع به موتور خود آسیب می رسانید. 

 

این امر به این دلیل است که بنزین اضافی بدون تبخیر موجود در مخلوط از بین می رود، روغنها را از داخل موتور شما از بین می برد، روغن کاری را کاهش می دهد و باعث فرسودگی در قسمت های آن می شود.

 

این بدان معنا نیست که هیچ دلیلی وجود ندارد که به ماشین خود کمی فرصت دهید تا گرم شود. از همه مهمتر، حتی اگر در مخلوط کردن سوخت در موتور خود مشکلی نداشته باشید، در هوای بسیار سرد، روغن هایی که موتور را روغن کاری می کنند، هنگام روشن شدن اتومبیل به طور کامل مایع نمی شوند. بنابراین اگر به طور مداوم خیلی زود در سرما شروع به حرکت کنید، در نهایت می توانید به موتور خود آسیب برسانید.

 

رانندگی در هوای سرد,نکاتی برای رانندگی در هوای سرد

نکاتی برای رانندگی در هوای سرد

 

نحوه مشاهده در هوای سرد

شرایط مه آلود

علاوه بر این، چند دلیل خوب وجود دارد که به ماشین خود کمی وقت دهید تا گرم شود که هیچ ارتباطی با مکانیک خودرو ندارد. در عوض، آنها با شما ارتباط دارند! هنگامی که درون خودروی شما سرما است، شما نمی توانید در رانندگی نیز تمرکز کنید، بنابراین ایده خوبی است که قبل از رانندگی مطمئن شوید که ماشین شما به اندازه کافی راحت باشد. اما مهمتر از همه، در هوای سرد شیشه های ماشین شما احتمالاً در ابتدا مه گرفته شده است - و اگر نمی توانید جاده را ببینید، نباید رانندگی کنید.

 

بیشتر رانندگان با روند خسته کننده در انتظار پاک شدن مه از شیشه جلو اتومبیل خود آشنا هستند. بسیاری حتی اجازه داده اند که بی صبری بهترین نتیجه را کسب کند، حتی اگر مجبور باشند صبر کنند تا فقط از پنجره ای که از مه پاک شده است بیرون را ببینند. این روش کاملا ناامن است. 

 

شاید تعجب کنید که "این مه ابتدا از کجا به وجود می آید؟" در حقیقت، همیشه این رطوبت وجود دارد. می بینید، تمام مدت رطوبت اطراف ما وجود دارد، اما بیشتر اوقات در هوا جذب می شود، بنابراین آن را احساس نمی کنیم. با این حال، هنگامی که سرد است، هوا کمتر قادر به نگه داشتن رطوبت است و باید مقداری از آن رطوبت بیرون بیاید. و از آنجا که پنجره های خودرو اغلب سردتر از هر سطح دیگری در قسمت داخلی خودرو هستند، بنابراین جایی است که رطوبت تمایل به جمع شدن در آن جا را دارد.

 

بدین ترتیب، کلید مهار کردن بخار از پنجره های اتومبیل شما این است که هوا را به سرعت گرم کنید (بنابراین می تواند رطوبت بیشتری را حفظ کند) و جایگزین کردن هوا در اتومبیل خود با هوای سرد از بیرون، زیرا این هوا رطوبت کمتری را حفظ می کند.

 

 

برای از بین بردن رطوبت داخل اتومبیل شما باید:

کنترل های هوا Defogger خود را روشن کنید تا شروع به پاکسازی پنجره ها کند.

بخاری اتومبیل را تا درجه آخر گرم کنید تا هوا در ماشین شما گرم شود.

تهویه هوا را به طور موقت روشن کنید تا آب اضافی از هوا بیرون بیاید.

گردش هوا در داخل اتومبیل را خاموش کنید تا هوای تازه از بیرون وارد شود.

در صورت امکان پنجره ی خود را کمی باز کنید تا هوای تازه تری داشته باشید.

 

راهنمای گرم کردن اتومبیل, بهترین روش برای رانندگی در هوای سرد

راهنمای رانندگی در هوای سرد

 

کلام آخر

مهمتر از آن، عمل روشن کردن ماشین شما برای گرم کردن موتور به سرقت وسیله نقلیه کمک می کند: اتومبیلی که در حالی که گرم می شود بدون مراقبت باقی مانده باشد می تواند در کمتر از 60 ثانیه به سرقت برود.

 

همچنین بخاطر داشته باشید که هرگز نباید اتومبیل خود را در یک گاراژ بسته روشن بگذارید، زیرا اگزوز می تواند در حین روشن بودن خودرو مونوکسید کربن تولید کند و خطر مسمومیت با مونوکسید کربن را افزایش می دهد.

 

اجازه ندهید هوای سرد روز شما یا شما را خراب کند! با گرم کردن موتور خود فقط به شرطی که ماشین شما راحت باشد و پنجره های شما را تمیز کند، می تواند به شما تضمین کند و وسیله نقلیه شما هم به صورت ایمن و کارآمد آماده جاده هستند.

 

اما اگر چه کار کردن ماشین شما به مدت طولانی می تواند برای موتور شما بد باشد، چیزی که به شما کمک می کند به یاد داشته باشید که به آرامی شروع به کار کنید و در هنگام رانندگی در هوای سرد، به مدت 15 دقیقه یا حتی آرام روی پدال گاز کار کنید. در غیر این صورت، به موتور خود آسیب می زنید قبل از اینکه زمان رسیدن به سطح عملکرد طبیعی خود را داشته باشد.

 

منبع:

https://www.beytoote.com/housekeeping/sundries/tips2-driving2-cold.html



:: بازدید از این مطلب : 85
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 25 آبان 1399 | نظرات ()